اعتماد سازمانی چیست؟
اعتماد سازمانی به باور و اطمینانی اطلاق میشود که اعضای یک سازمان نسبت به تصمیمات و رفتارهای مدیران، همکاران و ساختار کلی سازمان دارند.
اعتماد سازمانی به باور و اطمینانی اطلاق میشود که اعضای یک سازمان نسبت به تصمیمات و رفتارهای مدیران، همکاران و ساختار کلی سازمان دارند.
اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) در محیط کار باعث درگیری ذهنی مداوم با افکار مزاحم و انجام رفتارهای اجباری برای کاهش اضطراب میشود.
اثر پیگمالیون (Pygmalion Effect) به پدیدهای روانشناختی اشاره دارد که در آن انتظارات فرد از دیگران میتواند بر عملکرد و رفتار آنها تأثیر بگذارد.
رهبری در سازمان یا کار به معنای توانایی هدایت، انگیزهبخشی و تاثیرگذاری بر افراد یا گروهها برای دستیابی به اهداف مشترک است.
هوش هیجانی (Emotional Intelligence) توانایی فرد در شناسایی، درک، مدیریت و تأثیرگذاری بر احساسات خود و دیگران است.
تکنیک طوفان فکری (Brainstorming) یک روش خلاقانه برای حل مسئله یا تولید ایدههای جدید است که در آن گروهی از افراد یا یک فرد به صورت آزاد و بدون محدودیت به ارائه ایدهها میپردازند.
پیشنهاد شغلی (Job Offer) یک سند یا پیام رسمی از سوی یک کارفرما است که به فردی پیشنهاد میکند تا در یک موقعیت شغلی مشخص در سازمان یا شرکت آنها مشغول به کار شود.
بحران سازمانی به شرایطی غیرمنتظره و چالشبرانگیز اطلاق میشود که عملکرد و بقا سازمان را تهدید میکند.
اصول مدیریت به مجموعهای از رویکردها و دستورالعملها اشاره دارد که هدف آنها هدایت نیروی انسانی در جهت رسیدن به اهداف سازمانی است. این اصول بر شفافیت در وظایف، ارزیابی عملکرد، انگیزهبخشی و آموزش کارکنان تأکید دارند.
تعاملات سازمانی(employee engagement) به نوعی ارتباطات و همکاریها در سازمان گفته میشود که به افراد و بخشهای مختلف اجازه میدهند با یکدیگر و با عناصر خارج از سازمان در ارتباط باشند.
بیانیه چشمانداز یک شرکت، به طور کلی، به وضوح بیان میکند که سازمان در آینده چه جایگاهی را برای خود متصور است و به چه دستاوردهایی میخواهد برسد.
محیط کار سمی اصطلاحی است که در چند سال اخیر در خصوص برخی از سازمانها و مجموعههای کاری دارای خصوصیات منفی بهکار برده میشود.
افزودن {{نام مورد}} به سبد خرید
{{نام مورد}} به سبد خرید اضافه شد