تعریف اختلال وسواس فکری و عملی در محیط کار اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) در محیط کار باعث درگیری ذهنی مداوم با افکار مزاحم و انجام رفتارهای اجباری برای کاهش…
اثر پیگمالیون چیست و چگونه به سازمان کمک می کند اثر پیگمالیون (Pygmalion Effect) به پدیدهای روانشناختی اشاره دارد که در آن انتظارات فرد از دیگران میتواند بر عملکرد و…
رهبری در سازمان چیست؟ معرفی انواع سبکهای رهبری رهبری در سازمان یا کار به معنای توانایی هدایت، انگیزهبخشی و تاثیرگذاری بر افراد یا گروهها برای دستیابی به اهداف…
هوش هیجانی در محیط کار و روشهای تقویت آن هوش هیجانی (Emotional Intelligence) توانایی فرد در شناسایی، درک، مدیریت و تأثیرگذاری بر احساسات خود و دیگران است.
درباره طوفان فکری؛ ابزار و روشهای عملی تکنیک طوفان فکری (Brainstorming) یک روش خلاقانه برای حل مسئله یا تولید ایدههای جدید است که در آن گروهی از…
شرایط و نکات مهم درباره ارائه پیشنهاد شغلی پیشنهاد شغلی (Job Offer) یک سند یا پیام رسمی از سوی یک کارفرما است که به فردی پیشنهاد میکند تا…
بحران سازمانی چیست؟ و چگونه رفع می شود بحران سازمانی به شرایطی غیرمنتظره و چالشبرانگیز اطلاق میشود که عملکرد و بقا سازمان را تهدید میکند.
منظور از اصول مدیریت چیست؟ اصول مدیریت به مجموعهای از رویکردها و دستورالعملها اشاره دارد که هدف آنها هدایت نیروی انسانی در جهت رسیدن به…
تعامل سازمانی چیست؟ تعاملات سازمانی(employee engagement) به نوعی ارتباطات و همکاریها در سازمان گفته میشود که به افراد و بخشهای مختلف اجازه میدهند…