شایستگی چیست؟ انواع مدلهای شایستگی منابع انسانی
شایستگیهای اساسی منابع انسانی (HR Core Competencies) به مجموعه مهارتها، تواناییها و دانشهایی اشاره دارند که متخصصان منابع انسانی برای انجام وظایف خود بهصورت موثر و استراتژیک به آنها نیاز دارند.
شایستگیهای اساسی منابع انسانی (HR Core Competencies) به مجموعه مهارتها، تواناییها و دانشهایی اشاره دارند که متخصصان منابع انسانی برای انجام وظایف خود بهصورت موثر و استراتژیک به آنها نیاز دارند.
تیمسازی در سازمان فرایندی است برای ایجاد گروهی هماهنگ از افراد با مهارتها و دیدگاههای متنوع که برای دستیابی به اهداف مشترک تلاش میکنند. این فرآیند باعث تقویت همکاری، خلاقیت، تقسیم وظایف و تصمیمگیری مؤثر میشود.
پرسونال برندینگ یا برند شخصی به ایجاد تصویری منحصربهفرد از یک فرد کمک میکند تا او را در ذهن مخاطبان متمایز کند و به عنوان فردی قابل اعتماد و متخصص در حوزهای خاص شناخته شود.
قدردانی از کارکنان به معنای به رسمیت شناختن و ارج نهادن به تلاشها، دستاوردها و نقش کارکنان در سازمان است.
رفتارهای اشتباه سازمانی(Organizational Misbehaviors) به الگوها و اقدامات نامناسب یا ناسازگار کارکنان در محیط کار گفته میشود که میتوانند بر کارایی، روحیه جمعی و فرهنگ سازمانی تأثیر منفی بگذارند.
شایستگی سازمانی مجموعهای از توانمندیها، دانشها، مهارتها و قابلیتهایی است که سازمان را قادر میسازد تا به اهداف استراتژیک خود دست یابد و در رقابت با دیگران متمایز شود.
قرارداد کار آزمایشی یکی از انواع قراردادهای کاری است که برای آشنایی کارفرما و کارمند با تواناییها، سازگاری و اخلاق کاری یکدیگر به مدت محدودی بسته میشود.
تفویض اختیار (Delegation of Authority)به معنای واگذاری یا انتقال صلاحیتها و مسئولیتها از یک فرد یا نهاد به فرد یا نهاد دیگری است.
تجربه کارکنان (Employee Experience) به مجموعهای از تعاملات، احساسات و ادراکات کارکنان در طول زمان اشتغال خود در یک سازمان اشاره دارد.
موبینگ (Mobbing) به معنای آزار و اذیت دستهجمعی در محیط کار یا اجتماع است که معمولا به صورت سیستماتیک توسط گروهی از افراد علیه یک شخص انجام میشود.
مهارتهای فردی در سازمان دارای اهمیت فراوانی است. مهارتهای فردی به مجموعهای از قابلیتها و تواناییها اشاره دارد که به افراد کمک میکند تا به طور موثر در زندگی شخصی و حرفهای خود عمل کنند.
فشار کاری به شرایط یا وضعیتهایی اشاره دارد که در آن فرد احساس میکند که بار کاری او بیش از حد توان یا ظرفیت او است.
افزودن {{نام مورد}} به سبد خرید
{{نام مورد}} به سبد خرید اضافه شد