سلامت سازمانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ سلامت سازمانی به وضعیت کلی یک سازمان اشاره دارد که نشاندهنده توانایی آن در دستیابی به اهداف بلندمدت، حفظ رضایت…
شرح شغل چیست؟ شرح شغل (Job Description) یک سند مکتوب است که وظایف، مسئولیتها، مهارتها و شرایط لازم برای یک شغل خاص را…
چارت سازمانی چیست؟ چارت سازمانی نموداری است که ساختار داخلی یک سازمان را به صورت بصری نشان میدهد، و شامل روابط گزارشدهی، سلسلهمراتب…
تعدیل نیرو چیست؟ و چه تفاوتی با اخراج دارد؟ برخی از سازمانها و شرکتها در طول دوران فعالیت خود بنا به دلایلی مجبور به تعدیل نیرو و کم کردن…
مصاحبه خروج چیست؟ مصاحبه خروج (Exit Interview) یک فرایند است که در آن یک کارمند که قصد ترک شغل را دارد، با یک…
درباره ارزشیابی شغلی، انواع مدلها و ویژگیها ارزشیابی شغلی به فرایندی اشاره دارد که در آن عملکرد و توانایی های یک کارمند در انجام وظایف و مسئولیت…
چرخش شغلی چیست و چگونه در سازمان اجرا می شود؟ چرخش شغلی یا "job rotation" به فرآیندی اشاره دارد که در آن کارکنان به صورت موقتی و دورهای بین جایگاههای…
اهمال کاری چیست و چگونه آن را کنترل کرد؟ اهمال کاری به عملی که شامل تاخیر یا به تعویق انداختن انجام وظایف یا مسئولیتهایی است که باید در زمان…
استرس کاری چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد استرس کاری یک واکنش فیزیولوژیکی و روانشناختی است به فشارها، نگرانیها و نیازهای محیط کار.